Ah baba!

Herbiri kafam kadar büyük, rengarenk ortanca çiçekleriydi babam. Onların dikildiği taze topraktı. Havaya üfürdüğü Arnavut ezgili ıslıktı. Bahçede dolaşan arıydı, bir oraya bir buraya konan. Ektiği yaseminin kokusu, domatesin kırmızısıydı yetiştirdiği. Babam biberin acısıydı babaannemin en sevdiği.

Babam kestiği saçtı, elinde makası. Tırnaklarına yerleşmiş saç boyasıydı öbür elinde tarak. Sprey kokusuydu sarıldığım. Yandığım fön sesiydi...

Çok da kızdığım, kızdırdığım, en sevdiğim, en kırıldığımdı. Dargınlığımız da oldu, aramızda su sızmadığı da bazen. İnat nedir, Arnavut kimdir ondan öğrendim. Uzun lafın kısası kavgamdı babam. Benliğim, kişiliğim, hayallerim çarpıştığımız cephelerdi. Kendi yolumu bulduran. Okula gizli girdim. Gizli de evlendim. Onun hayal ettiğini değil, yaptım kendi sevdiğim mesleği. Onun bildiği gibi değil, yaşadım kendi bildiğim gibi. Uzun yıllar itiş kakışımdı babam.

Akılda kalan geçince zaman, o Belgrad Ormanı’nında üflediğimiz meşe palamudu, içinden çıkan tiz ses ve ayaklarımızın altında hışırdayan sonbahar yaprakları...

Ah baba...

Huzur içinde uyu...


26 Ağustos 2019
Amerikan Hastanesi / İstanbul

İki nefes arası saniyeleri saydım dakikalarca, saatlerce, günlerce, yıllarca...

Yorumlar

  1. Allah rahmet eylesin ,sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Başınız sağolsun. Beraber geçen acı-tatlı günler bitince, bitmeyen özlem başlıyor. Allah babanıza rahmet eylesin, size ve ailenize sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel sözleriniz için teşekkür ederim. sağ olun...

      Sil
  3. Doğduk Yaşadık ve Öldük. Hayatın en sade biçimde özeti bu olsa gerek. Geriye kalan ise sadece güzel anılar ve hoş bir seda... Emir Yüce Allah'tan olunca bize sadece sabretmek düşüyor. Ahmet abim Allah sizden razı olsun. Babanıza elinizden gelen özeni gösterdiğiniz için. Ailenizin değerli büyüğü babanıza Allah'tan Rahmet siz yakınlarına başsağlığı ve sabırlar diliyorum. Mekanı Cennet Olsun. Işıklar İçinde Uyusun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakit ayırıp yazdığınız için teşekkür ederim. sağ olun...

      Sil
  4. Ah Coka! Sabır diliyorum, yattığı yer incitmesin babanızı. Son demlerinde yanında olmak ne güzel, bir evların yapabileceği her şeyi yaptınız. Anısı yüreğinizde her daim size güç versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Leylak Dalı... keşke elimizden fazlası gelebilseydi...

      Sil
  5. Çok üzüldüm cokacım. Yolu ışıklarda olsun. Sana ve ailene sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim emrah. sana sımsıkı sarılıyorum...

      Sil
  6. Başın sağolsun, acını paylaşıyorum...
    Hiçbirşey ölmez, herşey yaşar...
    Berç Çubukciyan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "herşey yaşar!"
      yaşa berk. çok teşekkürler...

      Sil
  7. Ah ah ah...onca direnis...basin sag olsun...yasamda en zor zaman ...dili lal olur insanin ...sabirlar dilerim...Nurlarda uyusun babacigin...

    YanıtlaSil
  8. İnsan böylesi anlarda ne diyeceğini bilemiyor; ne söylenirse söylensin bir şeyi değişmeceği için öylece boş boş bakakalıyor, çünkü elinden "başın sağolsun" demekten başka bir şey gelmiyor.

    Başın sağolsun sevgili Coka... Sabırlar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ahmet! bize de bir süreliğine sus geldi. o boşluğu dinliyoruz...

      Sil
  9. Allah sevgisi kadar sabrını da versin, sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Acıları dindi, huzur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  11. Allah rahmet eylesin kardeşim, Aileye sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Yüreğin kan ağlıyor biliyorum Kelimeler yetersiz Senin gibi bir evlada. sahip olduğuna şükretmiştir .Kocaman yürekli iyiinsan sen ve Memet elinizden geleni en iyi şekilde yaptınız.Başınız sağ olsun.Acıları dindi huzur içinde uyusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel sözleriniz için kardeşim de ben de teşekkür ederiz. sağ olun...

      Sil
  13. Yolu ışık olsun; ışığı sana yol olsun! Sabır kuzum!

    YanıtlaSil
  14. Başınız sağolsun sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  15. Rahmet, sabır ve metanet diliyorum.

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel ve samimi anlatmışsınız babanızı ve ilişkinizi..Huzur içinde uyusun...Başsağlığı ve sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
  17. Huzur içinde uyusun. Allah size sabırlar versin.

    YanıtlaSil
  18. Ne kadar duygulu dile getirmişsiniz acinizi...ben de yürekten hissettim...mekanı cennet olsun 😔

    YanıtlaSil
  19. Allah rahmet eylesin, size ve ailenize güç versin.
    Zamanla ne yaşarız bilmiyorum ama sizi ve kardeşinizi biraz da olsa oğullarıma benzetiyorum ve sanki gelecekte sizinle benzer bir süreci yaşayacaklar gibi bir düşünce yaşıyorum. Galiba sizin anne-babanıza olan bu sevginizle bakmanıza -ki, bütün yaşanan olumsuzluklara rağmen, gıpta ile takip ettiriyor. Evet, çok zor süreçler yaşıyorsunuz ama ne mutlu ki, birbirlerinize olan sevginiz var ve herşey hayata dair. İnşallah oğullarım da bizi sizin ailenize olan sevginize yakın seviyorlardır.(Babanızın gidişini öğrenmek fazlasıyla duygusallaştırdı beni ve ifade etmekte zorlandım, kusura bakmayın)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz gecikmeli oldu kusura bakmayın. güzel sözleriniz için teşekkür ederiz. babaanemin anlattığı bir hikaye vardır. babam daha yirmisinde bile değilken patronu "gel aslan parçası birer bira içelim" diyerek birahaneye götürmüş. babamı bira içerken gören komşusu, namazında niyazında bildiği babaanneme hemen yetiştirmiş durumu. babaannem de "ben ona öyle bir maya verdim ki eninde sonunda tutar, sen merak etme" diyerek komşusuna kibarca sana ne diyivermiş. galiba bizim de mayamızda bu hikaye var. ne ekersen onu biçersin denilebilir. aileler çocuklarına nasıl bir maya vermişlerse onun karşılığını mutlaka alıyorlar... eminim sizin çocuklarınız da sizin onları sevdiğiniz kadar sizleri seviyorlardır. hiç merak etmeyiniz...

      sevgilerimle...

      Sil
  20. Sizin sürecinizi, duygularınızı takipteydik, elimizden birşey gelmese de paylaşıyorduk sanki. Amcanın fotoğraflarına bakıp tanımıştık bir nebze. şimdi
    vefatını okudum tanımasamda çok üzüldüm.
    ne denir ki, Allahtan rahmet,size de çokca sabır diliyorum..

    YanıtlaSil
  21. Uzun zamandır takip edemiyordum yazı ve videolarınızı. Ancak bugün okuyabildim son yazınızı. Çok üzüldüm. Geç de olsa başsağlığı dileklerimi kabul edin lütfen. Size ve ailenize sabırlar diliyorum. Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bu da geçer Ya Hu

Ege kralı…

Bodrum’da 1 yılın ardından